Academic Degrees | 2006 - PhD in Management: Organization and Development Expertise of Human Resources, Instituto Superior de Ciências do Trabalho e da Empresa (ISCTE). PRODEP scholarship - Advanced Training for University Teachers.
1998 – Master in Socio-Organizational Systems of Economic Activity, Instituto Superior de Economia e Gestão (ISEG), University of Lisbon.
1995 – High Degree in Applied Social Research. |
Current Professional Activity | Regional Education Advisor, UNICEF Madagascar, since 2013 to the present moment.
Capacity Building Officer, United Nations Peacekeeping Mission in East Timor (UNMIT), 2012.
Electoral Advisor, United Nations Peacekeeping Mission in East Timor (UNMIT), Dili, 2012.
|
Relevant Publications | “Eleições Legislativas 2006 – Análise Global”, Cabo Verde, Comissão Política do MpD (2006).
Alexandre, Sílvia e Miranda, S. “Cultura, Valores e Estilos de Vida na Publicidade”, in Publicidade - O Estado da Arte em Portugal (Coord. Francisco Costa Pereira e Jorge Veríssimo), Lisboa, Edições Sílabo (2004).
“A publicidade em Portugal: Monitorização e análise” (Coord. José Faísca), Presidência do Conselho de Ministros, Instituto do Consumidor (2004).
“Análise de Publicidade em 2002” (Coord. José Faísca), Presidência do Conselho de Ministros, Instituto do Consumidor (2004).
Alexandre, Sílvia e Miranda, S, “Publicidade Relativa aos Espaços Comerciais” Observatório da Publicidade (2005). |